Ticaret Hukuku Avukatı Mersin

Anasayfa / Çalışma Alanlarımız / Ticaret Hukuku Avukatı Mersin

Ticaret Hukuku Avukatı Mersin

Ticaret hukuku özel bir alt dal olarak tanımlanabilir. Tüketim, değişim ve üretim adıyla bilinen her türlü ticari faaliyet, aktivite, işlem, alım ve satım gibi konuları düzenlemek için oluşturulmuştur. Türkiye'de 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu adıyla ifade edilmiştir. Ticaret hukuku avukatı Mersin ve çevresinde, bu husustaki tüm davalara bakabilmektedir.

Ticari İşletme Hukuku Ne Anlama Gelmektedir?

Ticari işletme hukuku olarak karşımıza çıkan kavram; tacir ve ticari niteliğe sahip olan işletmenin her türlü faaliyetinin nasıl olacağını açık bir biçimde düzenlemiştir. Buna göre ticari işletme denilen şey; gelir sağlama amaçlı faaliyet gösteren, bunu bağımsız bir biçimde yapan, öngörülmüş olan sınırı aşan işletmedir.

Ticari İşletme Olabilme Şartları Nelerdir?

Ticaret hukuku avukatı Mersin kentindeki davalarda ticari işletmenin nasıl unsurlara sahip olduğuyla ilgilenir. Buna göre bu işletmenin mutlaka gelir sağlaması gerekmektedir. Devamlılık arz etmesi önemlidir. Ayrıca bağımsız bir biçimde hareket etmesi, esnafların göstermiş olduğu faaliyetlerin sınırlarını aşmalıdır. Bunları sağladığı zaman bir ticari işletme olarak kabul edilecektir.

Esnaf İşletmesi ve Ticari İşletmelerde Kanuni Sınır Ne Anlama Geliyor?

Yasalarımıza göre ticari işletmenin, bir esnaftan daha kapsamlı bir şekilde iş yapması, onun boyutunu belli kurallara göre aşması gerekmektedir. Bunun öncülleri ise şöyledir;

• İşledikten sonra ya da direk satın almanın ardından malın senelik alım miktarının 194000 TL'den fazla olması gerekmektedir.
  • Bu çerçevede satış tutarının ise 263000 TL'yi geçmesi şarttır.
  • Ticaret hukuku avukatı Mersin içi davalarında firmanın ticari işletme olarak kabul edilebilmesi için hasılatın mutlaka 13000 TL'den çok olması önemlidir. Ancak bunun ilk iki madde dışındaki faaliyetler için geçerli olduğunu söylemek lazım.

Tacir Ne Anlama Geliyor?

Ticari işletmeye ek olarak tacir kavramından da bahsetmek lazım. Buna göre gerçek bir kişini tacir olarak tanımlanabilmesi için mutlaka ortada işletilen bir ticari işletmenin bulunması gerekmektedir. Aynı zamanda bunun varlılığının hukuk önünde ispat edilmesi gibi bir kural da vardır. Ayrıca tamamen ya da kısmen, mevcut kişinin adına kayıtlı olması gibi bir başka kriter daha dikkat çekmektedir. Böylelikle o şahsa tacir ismi verilmektedir.

Ticaret Hukuku Avukatı Hangi Davalara Bakar?

Ticaret hukuku avukatı Mersin kentinde şu davalara bakabilmektedir;

• Sermayelerin arttırılması ve indirimlerine dair davalar hakkında bilgi ve yetki sahibidir. Böylelikle süreci yürütebilmektedir.
  • Yabancı kökenli her türlü şirketin Türkiye içindeki şubelerin açılması ve kuruluşu konusundaki tüm yasal prosedürlerde hizmet verilir.
  • İrtibat bürolarının açılması da söz konusudur.
  • Ticari kaynaklı olarak tanımlanan her türlü sorun, uyuşmazlık, itilaf gibi konularda bu süreci mahkemeye götürerek, gerekli olan hizmeti verebilmektedir.
  • Şirketlerin devralınması ve birleşmesi gibi konuları da unutmamak lazım.
  • Bunun yanı sıra genel kurul toplantıları, buna dair uyuşmazlıklar ve fazlası hakkında gerekli hizmeti avukattan almak mümkün olacaktır.

Son derece geniş bir alan olan ticaret hukuku ile alakalı davalarda avukatın önemi hayatidir.

Ticaret Hukuku Davaları Hangi Mahkemenin Kapsamında Yer Alır?

Ticaret hukuku avukatı Mersin kentinde yer alan asliye ticaret mahkemesi üzerinden davayı yürütür. Eğer şehirde bu mahkeme varsa, asliye hukuk olarak tanımlanmış olan mahkemenin görev tanımı içinde bulunan davalarda da yine asliye ticaret yetkilidir. Sürecin başından sonuna kadar uzman bir avukatın bulunması oldukça önemlidir. Konunun detaylı bir biçimde aktarılması şarttır. Sonrasında bir dilekçe hazırlanır. Dilekçe ile başvuru yapılır. Gerekli tüm deliller toplanır ve mahkemeye sunulur.