Pozcu Ceza Avukatı

Anasayfa / Çalışma Alanlarımız / Pozcu Ceza Avukatı

Pozcu Ceza Avukatı

Ceza hukuku çerçevesinde yasalara ve kanunlara aykırı gelmekte olan kişi veya kurumların suç kavramı üzerinden değerlendirmeleri dava olarak hukuk sözlüğünde yer almaktadır. Pozcu ceza avukatı, hukuksal durumların değerlendirilmesi, mahkeme sürecinin takibi ve kanunlar ışığında müvekkilin yönlendirilmesi için profesyonel bir tutum sergileyerek mahkeme yönetmeliğine uygun olarak görevini yerine getirmekle hükümlüdür.

Ceza Hukuku Çerçevesinde Suç Kavramı

Toplum genelinde kültürel, ekonomik ve siyasal durumlara karşı refah bozmak, güven sarsıcı girişimlerde bulunmak T.C.K üzerinden ‘’suç’’ niteliği görmektedir. Suçun kanıtlanması, suçsuzluğun ortaya çıkarılması ve mağdurun zararının karşılanması gibi durumlar için dava mahkeme üzerinden görülerek, avukat aracılığıyla da kanunlara yönelik çalışmalar içermektedir.

Pozcu ceza avukatı, müvekkilin davalı ya da davacı olarak ceza kanunları üzerinden değerlendirilmesi, yasaların verdiği yetkiyle suçluluğun kanıtlanması ya da suçsuzluğunun kanıtlanması durumlarında ceza yaptırımına dair bilgiler toplanmasını da sağlayacaktır. Gasp, hırsızlık, insan yaralama ve öldürme aynı zamanda nitelikli dolandırıcılık davaları da bu alana girerek, kişi ve kurumların yargılanması için Türkiye Ceza Hukuku üzerinden değerlendirmeye alınmaktadır.

Ceza Hukuku Ve Avukatlık Mesleği

1136 sayılı avukatlık kanunu gereğince, avukatın Türkiye üzerinden branşlaşması yasal olarak kanunlara yansıtılmamıştır. Ancak avukatın kendi isteği ve eğitim süreci boyunca uzmanlaştığı alan üzerinden müvekkilini seçmek ya da müvekkilini onun seçmesi durumu bulunmaktadır. Global alanda da Türkiye’de de avukat, müvekkilini yasalar ve kanunlar üzerinden temsil etmek, yönlendirmek, mahkemede savunmak aynı zamanda delil toplamak görevine sahiptir. Avukat her zaman sanığın hukuki temsilcisi olarak, Türk Ceza Kanunu üzerinden yasalar hakkında bilinçlenmesi ve bilgi sahibi olarak, sürecin nasıl işlediğini görmesin de sağlamalıdır. Ceza hukuku oldukça derin bir alan olarak, toplum, aile ve bireye yönelik bütün suçları farklı hukuk dallarının izleğinde içerisinde bulundurabilir. Pozcu ceza avukatı, müvekkilin doğru bir şekilde temsil edilmesi için güncel yasa ve yürürlükler hakkında bilgi toplayıcı, mahkeme ile müvekkil arasıda da köprü görevi görecektir.

Ceza Avukatı Ve Duruşma Niteliği

Ağır ceza avukatı veya ceza avukatı, kanunlar üzerinden açılmakta olan mahkeme sürecinde, müvekkilini savunma görevini üstlenmektedir. Duruşma niteliğinde, avukat müvekkilin mağduriyetini veya suçsuzluğunu deliller, dosyalar ve kanunlar ışığında mahkemeye yansıtarak, sürecin hukuki bir alanda ilerlemesini sağlayacak birincil göreve sahiptir. Bu süreçte avukatın bilgi birikimi, güncel yasalardan haberdar olması aynı zamanda müvekkiliyle doğru bir dil kullanması önemlidir. Pozcu ceza avukatı duruşma niteliğine uygun şekilde ilerleme kaydederek, ceza hukuku çerçevesinde müvekkilini temsil edecek, sürecin doğru bir şekilde takibini yaparak, beyanların delillerle mahkeme sunulmasını sağlayacak önemli adımları atarak, bilgi ve yargı görgüsünü duruşma sırasında da tanıtacaktır. Bu süreci takiben, dava sonucu, itiraz ve tazminat davaları da mahkemenin devamlılığında görülerek, ceza ve suç kavramı kanunlara göre değerlendirilecektir.

Ceza Avukatı Kaç Kişiyi Savunabilir?

Pozcu ceza avukatı, kanunlar ve yasalar üzerinden çalışmalarını yürütürken, topluca suça karışmış ya da süpheli durumuna düşmüş kişileri de temsil edebilmektedir. Savunma sırasında müvekkiller arasındaki çelişkilerin giderilmesi, menfaat çıkarlarına yönelik stratejik bir tutum sergilenmesi gerekmektedir. Davanın başarısız sonuçlanmaması için kişi veya kişilerin çelişkisiz, tutarlı açıklamalar yapması gerektiği gibi bir ceza avukatı birden fazla kişi veya kurum kişilerini savunma hakkına sahiptir. Menfaat durumlarında, ikiye bölünmüş bir çelişki durumu bulunuyorsa, müvekkillerden kanunlara en yakın olan müvekkili savunması gerekecek, bu durumda duruşmada taraf seçmesi durumu söz konusu olabilecektir. Ancak bu diğer müvekkilere ihanet ve benzeri bir durum değil, tamamen kanunların en iyi şekilde sonuçlanacağı tarafa dönük çalışması durumundan kaynaklanmaktadır.

Ağır Ceza Avukatı Hangi Davalara Bakabilir?

Ağır ceza avukatı, Türkiye’de ceza hukuku çerçevesinde bulunan bütün davalara bakabilmektedir. Pozcu ceza avukatı, bilişim, toplum ve aile alanındaki ceza kanunlarına bakarak, kanunlar üzerinden kişi veya kişilerin hak özgürlüklerini geri almaları üzerine çalışmalar gerçekleştirmektedir. Dava niteliğine göre, hırsızlık, gasp, işkence ve yaralama- öldürme davalarına karşı ceza kanunları üzerinden değerlendirmeler yaparak, mahkemeden önce bir ön görü geliştirerek, müvekkilinin yapması gerekenleri paylaşmaktadır.

Ceza avukatı olarak, savunma, dosyaların hazırlanması ve itiraz sürecinin yürütülmesi gibi birçok alana dönük mahkeme yürürlüğüne uygun hususları ele alarak, temsil etmek ve görevini yerine getirmek için çalışmaktadır.

Ceza Avukatı Başvuru

Ceza avukatı başvuru nitelikleri öncelikle hukuk ve danışmanlık bürosu üzerinden yapılan irtibatı kapsamaktadır. Avukat tutmak, Türkiye’de suçlu, suçsuz, mağdur ve hak sahibi kişilerin vatandaş olarak sahib olduğu haklar arasında yer almaktadır. Başvuru için Pozcu ceza avukatı hukuk ve danışmanlık alanında hizmet vermekte olan Palma hukuk bürosuna başvuru yapabilirsiniz.

Palma Hukuk Ve Danışmanlık Bürosu

Türkiye’nin dört bir yanından hukuk ve danışmanlık alanında profesonel bir hizmet vermekte olan Palma, alanında uzmanlaşmış ve branşına sadık avukatlarla çalışarak, ceza hukuku alanında müvekkelini en iyi şekilde temsil etme görevini yerine getierek, kanunlar ve hukuk ilkeleri üzerinden çalışmalarını yürütmektedir.