Pozcu Boşanma Avukatı

Anasayfa / Çalışma Alanlarımız / Pozcu Boşanma Avukatı

Pozcu Boşanma Avukatı

Medeni hukuk çerçevesinde, aile hukuku alanında girmekte olan boşanma, Türkiye Medeni Hukuku üzerinden değerlendirilmektedir. Evliliğin mahkeme kararı ile yasal bir şekilde sonlandırılması için çekişmeli ya da anlaşmalı boşanma davası açılmaktadır. Pozcu boşanma avukatı, boşanma, velayet, nafaka ve tazminat davalarının mahkeme sürecinde yürütülmesi aynı zamanda tarafların temsil edilmesi için kanunlar üzerinden bütüncül bir çalışma sergilemekle görevlendirilmektedir.

Türk Medeni Kanunu Ve Boşanma

Asliye mahkemesi üzerinden görülmekte olan boşanma davaları, Türk Medeni Kanunun 161. Maddesi ile 166. Maddesini kapsamakta, bu süreçte, tarafların anlaşmazlıklarının deliler ve tanıklarla birlikte kanıtlanması, bununla birlikte dava dosyasının hazırlanarak sunulması gerekmektedir. Çekişmeli ve anlaşmalı boşanma davası prosedürü farklı uygulanmakta, bununla ilgili Pozcu boşanma avukatı, müvekkillerini bilgilendirmektedir.

Boşanma davası yürürlüğünde, tarafların ‘’ sevginin ya da aşkın bitmesi’’ beyanları hukuki bir terim sayılmayacağı için anlaşmalı boşanma davasında uygulanacak olan dava açılımı farklı işlemektedir. Eşlerin evliliklerini sonlandırmaları için asliye mahkemesine dilekçe vererek, ikamet ettikleri mahkeme üzerinden sürecin yürütülmesi gerekmektedir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Pozcu boşanma avukatı, güncel medeni hukuk ve aile hukuku alanındaki yürürlükleri takip etmekle yükümlüdür. Bu alandaki sorularınızı ve danışmanlık hizmetlerini hukuk ve danışmanlık bürosuna yönlendirebilirsiniz. Boşanma davası açmak için tarafların her ikisinin asliye mahkemesine dilekçe vermesi durumunda ( Anlaşmalı boşanma davası prosedürü) anlaşmalı boşanma davası açılacaktır. Tek tarafın ( Çekişmeli) olarak boşanma dilekçesi vermesi durumda ile taraflar arası boşanma ve diğer konular üzerinden anlaşmazlık olduğu için dava süreci de uzayabilmektedir. Evliliğin sonlandırılması için ‘’ Şiddetli geçimsizlik’’ üzerinden de dava açılacağı gibi aile içi şiddet, çocuk istismarı, haysiyetsiz hayat sürme durumları da bu hukuk dalı altında incelenerek, mahkemeye taşınabilmektedir.

Boşanma Dava Hazırlığı Ve Süreci

Boşanma nedenlerinin kaynakları ve tespiti oldukça önemli olmakta birlikte, tarafların mahkeme sürecindeki itiraz, velayet ve nafaka davalarına da yönelik açılan ek davaların da süreci etkilemesi mümkündür. Anlaşmalı boşanma davaları genel olarak tek celsede bitse de, çekişmeli boşanma davaları daha uzun süreleri kapsayabilir. Boşanma davası açmak için;

• Türk Medeni Kanunun 161. Maddesi kapsamında aldatma ve zina
  • 162. Madde uyarınca eşlerden birinin diğerinin hayatına kast etme, kötü muamele ve onur kırıcı davranışlarda bulunması
  • 163. Madde gereğinde eşlerden birinin küçük düşürücü suç işlemesi ve aile kurumunu temelden sarsıcak davranışlarda bulunarak, haysiyetsiz hayat sürmesi
  • 164. Madde, Eşlerden birinin aile kurumunu haksız yere terk etmesi
  • 165. madde, taraflardan birinin akıl hastası olması veya bu yönde davranışlarla zarar verici hareketlerde bulunması
  • 166. Madde evlilik kurumunun sarsıcı hareketlerde bulunulması, evliliğin çekilmez olması

Pozma boşanma avukatı, bu alandaki boşanma davalarına bakmakta, asliye mahkemesi üzerinden tarafların kanunlar üzerinden evliliklerinin sonlanması, haklarının alınması ve mal paylaşımının uygulanması durumlarına karşı hukuki düzenlemeleri takip etmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davası

Türk medeni hukuku çerçevesinde tarafların anlaşmalı boşanma davası açabilmesi için iki tarafında, evlilikleri sürecinde ikamet ettikleri şehir üzerinden Asliye mahkemesine başvuru yapmaları gerekmektedir. İki tarafında dilekçe vererek, evliliklerini sonlandırma işleminin kabulu olduğu durumu mahkemeye bildirmeleri, aynı zamanda velayet, nafaka ve mal paylaşımı alanında da anlaşmış olmaları gerekir. Bu durumda kısa zamanda evliliklerinin sonlandırılması durumunu söz konusu olabilecektir. Pozma boşanma avukatı, anlaşmalı boşanma davalarında dilekçe prosedürü ve mahkeme sürecinde kanunların yer aldığı noktalara göre müvekkillerini bilgilendirmekle yükümlüdür.

Çekişmeli Boşanma Davası

Çekişmeli boşanma davası, taraflardan birinin boşanmak istemesi ve diğerinin kabul etmemesi durumlarında görülen bir boşanma türüdür. Bu durumda boşanmak isteyen tarafın tehdit, şiddet ve şantaj durumlarına maruz kalması, çocukların ve kendinin güveninin sarsılması gibi olayların mahkemeye yansıtılması ve boşanmak isteyen tarafın korunma altına alınması söz konusu olabilmektedir. Pozma boşanma avukatı, medeni kanunlar ve ceza hukuku alanındaki şiddet girişimleri, tehdit ve işkence durumlarına yönelik mahkemeye bilgi aktarımında bulunmak, velayet, nafaka ve tazminat davalarına yönelik yeni dava açılımlarının yapılması konusunda müvekkilini bilgilendirerek, sürecin hızlı bir şekilde işlemesine olanak vermeye çalışacaktır. Çekişmeli boşanma davası sürecinde delil ve tanık imkanları da müvekkile paylaşılmalıdır.

Boşanma Avukatı Arabuluculuk Yapar Mı?

Pozma boşanma avukatı, aile kurumunun dağılması durumunda arabuluculuk yapmamaktadır. Boşanma davalarında, avukatın görevi taraflar arası mal mülk paylaşımı, velayet ve nafaka konularında ortak bir noktaya varılarak, mahkeme sürecinin uzamaması ve tarafların bu anlaşmazlıklarını avukatla birlikte çözebilecekleri işlemler yapılabilmektedir. Boşanma davasının geri çekilmesi ya da tarafların barışması gibi bir arabuluculuk söz konusu olmamaktadır.

Pozma Boşanma Avukatı Hukuk Ve Danışmanlık Bürosu

Palma hukuk ve danışmanlık bürosu üzerinden boşanma davasının yürütülmesi, avukat ile sürecin takibi aynı zamanda kanunlar konusunda tarafların aydınlatılması sağlanmaktadır. Asliye mahkemesi üzerinden yürütülmekte olan boşanma davası sürecinde, hak ihlali olmadan, mal ve mülk paylaşımından, velayet ve nafaka davalarına kadar süreç kanunlar üzerinden müvekkile