Anamur Boşanma Avukatı

Anasayfa / Çalışma Alanlarımız / Anamur Boşanma Avukatı

Anamur Boşanma Avukatı

Aile geçiniminin sağlanmaması durumunda bireylerin başvurusu sonucu ayrılıklarını gerçekleştiren boşanma mahkemesi gerçekleşir. Aile hukukunun uyuşmazlık sonucu gerçekleştirilen bu boşanma eylemi Anamur boşanma avukatı başvurusu yapılması halinde davanın açılımı gerçekleşir.

Boşanma Avukatı Nedir?

Medeni hukukun bir alt dalı olan aile hukuku uyuşmazlıklarından kaynaklanan durumda meydana gelen boşanma davasını takip eden avukattır boşanma avukatı. Boşanma, nafaka, velayet, mal paylaşımı vb. gibi davalara bakan bu avukatlar aslında halk arasında verilmiş bir adıdır. Çünkü Avukatlık Kanunu ve diğer yasal düzenlemelerde avukatların ayrımı sınıflandırılması yapılamaz. Hukuk fakültesini başarı ile bitirmiş ve stajını gerçekleştirmiş bireylerin Avukatlık Yemini ve Cübbe Töreni sonrasında Avukatlık Ruhsatını alıp Baro Levhasına kaydını yapması sonucunda avukatlık unvanına sahip olur. Avukat olan bireyler ise diledikleri davalara bakabilme yetkisine sahiptir.

Halk arasında boşanma avukatı olarak adlandırılan avukatlara ayriyeten aile avukatı da denilir. Halk arasında kullanılan bu tabirlerin gerçeklikte kanunen adlandırılması bulunmaz.

Boşanma sürecine giren çiftler bu durum bazen yıpratıcı ve uzun sürebiliyor. Profesyonel davranış bu zorlu süreci daha anlaşılır ve hızlı sonuçlanmasını sağlar. Bu konuda Anamur boşanma avukatı ihtiyacını hukuk bürosundan temini gerçekleştirilir. Boşanmaya karar vermiş çiftlerin boşanma gerekçeleri avukatlar tarafından dinlenip duruma göre gerçekleştirilmesi yapılır.

Boşanma Avukatı Dava Hazırlığını Nasıl Yapar?

Boşanmanın gerçekleşmesi için hukuken bazı durumların meydana gelmiş olması lazımdır. Bu durumlar aldatma, eşlerden birinin diğerine küçük düşürücü davranışlarının gösterilmesi, eşlerden birinin veya ikisinin birbirlerine kötü muamelelerin gerçekleştirilmiş olması, eşlerden birinin haysiyetsiz yaşam sürmesi, konut terk edilmesi, akıl hastalığının olması, evlilik temelinin sarsılması gibi durumlardır. Bu sebeplerin tam olarak belirlenmesi mühimdir. Davayı sonuçlandıracak hakimin bu sebepleri incelediği için davayı üstlenen avukatlar bu durumu iyi belirlemelidir. Anamur boşanma avukatı mahkeme öncesi hazırlıklarını tam gerçekleştirir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Evliliğini bitirmek isteyen çiftlerin boşanma sebepleri tam olarak belirlenir. Bu sebepler tam olarak belirlendikten sonra dava için dilekçe hazırlanır. Evliliğini sonlandırmak isteyen çiftlerin birbirlerinden bulunabilecekleri talepleri öncesinde avukatlar aracılığı ile belirlenmesi davanın sonuçlanmasında daha hızlı erişimi sağlar. Boşanma davasını açan kişilere sorulan bazı sorular olur. Bu sorularda çocuk varsa velayet talebi, nafaka talebi, mal paylaşma talebi, maddi ve manevi tazminat taleplerinin olup olmaması sorulur. Müvekkillerin talep ve istekleri doğrultusunda davanın hukuki temeli tespit edilir. Anamur’da gerçekleştirilmek isteniliyorsa Anamur boşanma avukatı hazırladığı dava dilekçesine gerekli kanıt belgelerini eklemesini yapar. Eğer ki kanıt olacaklar kişi ise bu kişilerin tanık olması sağlanıp ad, soyad ve adres bilgileri mahkemeye teslim edilir. Tüm bu aşamalar gerçekleştirildikten sonra dava dosya giderleri altında harç ve giderler vezneye yatırılır. Bu işlemler yapılınca boşanma davası açılmış olunur.

Boşanma Mahkemesi

Hakim, tüm delillerin toplandığını, dosyanın duruşma için hazır hale geldiğini gördüğü zaman mahkemenin görülmesine izin verir. Bunun için taraflara celp yani çağrı kağıdını göndererek mahkeme için tarih belirlenmesi hakkında bilgilendirmesini yapar. İlk duruşmaya bir tarafın gelmemesi ise o tarafın dava için isteklerinin kabul edilme şartlarını ortadan kaldırır. Bu sebeple ilk duruşma önemini gösteriyor olup bu aşamada tarafın gelmemesi durumunda bile avukata savunma durumunu göstermelidir. Ön inceleme duruşması bu sebeple taraf ve avukatların katılımı önem teşkil eder.

Hakimin ön duruşmada gerekli incelemelerinin yapılması durumunda ikinci duruşun çağrılmasında tarafların dinlenilmesini ister. Bu aşamada ise tanıkların dinlenilmesi de gerçekleştirilir. Anamur boşanma avukatı ihtiyacınızı tüm basamaklarda deneyimli avukatlarla yapılması davanın uzamadan sonuçlanabilmesini sağlar.

Boşanma Mahkemesi Tarafları

Boşanma davası için başvurulan tanıklarda bir sınırlandırma bulunmuyor. Tarafların yakın aile bireyleri olabileceği gibi başka bir çevreden kişilerde bulunabilir. Sınırlanma bulunmadığı için mahkemede hakim tüm tanıkları dinlemek zorundadır. Yalnız dinlediği tanıklarla davanın aydınlatılması durumu söz konusu olursa tüm tanıkları dinlemekten vazgeçebilir. Bu durumda davanın aydınlanıp aydınlanmaması önemlidir.

Tanıklara tarafların vekili olan avukatlar direkt olarak soru sorabilme hakkına sahiptir. Çünkü bu durum ile davanın aydınlatılabilmesi, çözüme hızlı erişim sağlatılabilmesi amaçlanır. Anamur boşanma avukatı konusunda büromuza başvuruda bulunup sorularıyla davayı hızlandıran avukatlarımız vardır.

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanma davaları için kesin bir süre belirtmek zor olsa da yaklaşık olarak çekişmeli bir boşanma davası ise bir ile iki yıl arasında değişir. Yalnız bu durum davadaki bilgilere ve davanın aydınlanmasına son derece bağlıdır. Eğer ki tüm bilgiler çok açık şekilde gerçekleşiyorsa boşanma davası çok hızlı gerçekleşebilir. İki tarafın özellikle anlaşmalı olarak başvurduğu davalar en kısa sürede tamamlanan davalardır. Tüm bunlara ek verilen bilgilerdeki çelişkili ifadeler, bilgilerin kanıtlanamama halinde dava süresi kestirebilmek zordur. Uzadıkça hep bir sonraki duruşa ertelenmesi söz konusu olur. Bilgilerinde çelişkili ifadesi olmayan avukat tercihi için Anamur boşanma avukatı hizmetinden yararlanılır.

Anamur Boşanma Davasında Kolaylık

Özellikle ruhen de yıpratıcı bir süreç olan boşanma durumunun hızlı sonucu için deneyimli ve dikkatli avukatlar işin yıpratıcılığının önlenmesinde en önemli etkidir.