Adana Boşanma Avukatı

Anasayfa / Çalışma Alanlarımız / Adana Boşanma Avukatı

Adana Boşanma Avukatı

Medeni hukuk ile doğrudan bağlantılı olan aile hukuku dalına giren boşanma davaları, eşlerin evliliğinin sonlandırılması işlemini kapsamaktadır. Mahkeme kararıyla yasal olan evliliğin yine yasal yollarla son bulması için Asliye mahkemesi üzerinden dava açılımı yapılmaktadır. Adana boşanma avukatı bu alanda boşanma, nafaka, velayet ve tazminat davalarına bakarak tarafların T.C.K üzerindeki haklarını almalarına yönelik çalışmalar gerçekleştirir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Aile hukuku kapsamında, eşlerin  anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma davaları asliye mahkemesi üzerinden sürdürülmektedir. Mahkeme süreci, eşlerin evliyken ikamet ettikleri şehir üzerinden sürdürülürken, boşanma nedenleri dilekçeyle birlikte mahkemeye bildirilmelidir. Boşanma nedeni Türk Medeni Hukuku üzerinden ‘’Sevginin ya da aşkın bitmesi’’ gibi geçerlilikleri kabul etmez, tamamen somut gerçeklikler üzerinden açılması gereken ‘’Şiddetli geçimsizlik’’ gibi nedenlerle başvuru yapılması gerekmektedir.

Boşanma nedeni ve  nedenlerine bağlı olarak eşlerin her ikisinin de anlaşarak boşanması durumunda birlikte Asliye mahkemesine dilekçe vermeleri gerekmektedir. Çekişmeli boşanma davaları genel olarak iki taraftan birinin boşanma, nafaka, velayet ve tazminat davasına itirazıyla gerçekleşir. Adana boşanma avukatı ile iletişime geçerek, bu süreç üzerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Boşanma Davası Hangi Maddeleri Kapsamaktadır?

Boşanma davası eşlerin evliliklerine son vermelerinin somut gerçekler üzerinden mahkeme yansıtılmasıyla yürürlüğe girmektedir. Aile hukuku kapsamında, medeni hukuka göre 161. Madde ile 166. Madde üzerinden mahkemedeki boşanma davası nedenleri üzerinden karar verilmektedir. Bu maddeleri, şiddetli geçimsizlik, taraflardan birinin haysiyetsiz hayat sürmesi, zina veya aldatma, aile içi şiddet ve hayata kast etme, utanç verici suç işleme aynı zamanda eşlerden birinin terk etmesi ya da akıl hastalığı olması durumları da boşanma davası maddelerini kapsamaktadır. Adana boşanma avukatı, boşanma avukatı görev tanımı olarak bu maddelerle ilgili müvekkiline bilgi vermekle hükümlüdür.

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanma davası süreci eşlerin boşanma evresindeki anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma davalarına bağlı olarak tahmin edilebilmektedir. İki tarafın velayet, nafaka ve tazminat konusunda anlaşmış olarak mahkemeye başvurması durumunda tek celsede boşanma davası tamamlanabilmektedir. Ancak çekişmeli boşanma davalarında tarafların itirazı, nafaka, velayet ve mal mülk paylaşımı ile ilgili anlaşmazlıkların yaşanması dava sürecini uzatabilecektir. Boşanma davası üzerinden uzmanlaşmış olan Adana boşanma avukatı, bu süreçle ilgili müvekkiline kesin ve net söylemlerde bulunamaz. Bu süreç mahkemenin görüsü, kanunların nedenleri ve sonuçlarına bağlı olarak ilerleyeceği için tahmini bir tarih belirlemek hatalı olacaktır.

Boşanma Davası Mal- Mülk Paylaşımı

Boşanma davalarında eşlerin evliliklerini sonlandırırken, kendilerine ait olan mal-mülk paylaşımlarını yapmak zorunluluğu yoktur. Boşanma evresinde sadece eşlerin birlikte aldığı ev, araba veya diğer mülkler üzerinden bir paylaşım söz konusuyken, tazminat davası sonrası haklı olan tarafın, diğer tarafın mülkünü alma hakkı da doğabilmektedir. Aynı zamanda evlilik sürecinde, düğünde ve nişanda takılanlar sadece kadın tarafına ait olup, erkeğin bu eşyalar üzerinde hiçbir hakkı bulunmamaktadır.

Adana boşanma avukatı, boşanma davasından önce eşlerin mal, mülk ve nafaka gibi maddi alandaki anlaşmazlıkları üzerine arabuluculuk yaparak, mahkeme evresinde çekişmeli boşanma davası olmaması aynı zamanda sürecin kısa sürmesi için müvekkillerine karşı bilgi aktarımı yapacaktır.

Aile İçi Şiddet Davaları

Boşanma davalarında genel olarak aile içi şiddet durumları yaşanarak, taraflardan birinin evliliğin çekilmez olduğuna dair beyanı üzerine dava açması kanunen yürürlüğe girebilmektedir. Bu beyandan sonraki evrede boşanmak isteyen tarafın, şiddet, tehdit ve şantajla karşılaşması durumlarına karşı dava sürecinde koruma talebinde bulunulabilmektedir. Burada boşanmak isteyen tarafın çayması için yapılan her suç, mahkemeye yansıtılarak bu süreçte psikolojik ve fizyolojik olarak hasar raporları alınması da sürece dahil olacaktır. Aile içi şiddet, çocuk istismarı ve benzeri davalar için medeni usul kararnamesi uygulanarak, boşanma davasının sürecinin kısaltılması ve hayati tehdite maruz kalan tarafın korunma altına alması sağlanabilecektir.

Velayet Ve Nafaka Davası

Eşlerin boşanma evresinde, çocukların kimde kalacağı ve durumu kötü olan tarafın nafaka hakkı durumunun da mahkeme üzerinden kanunlar ışığında tespit edilerek verilmesi gerekmektedir. Nafaka hakkı bilindiği üzere sadece kadına verilen bir hak değil, durumu kötü olduğu takdirde erkeğe de verilen bir hak olarak kanunlarda yer almaktadır. Velayet davalarında çocukların yaşı ve istekleri bağlantısında taraflardan hangisinin tarafında kalmak istedikleri de mahkemede araştırılırken, maddi durumu kötü olan veya çocuk istismarı, suça karışma veya aldatma durumlarında velayet hakkı karşı tarafa verilecek şekilde düzenlenmektedir. Boşanma davası sürecinde medeni usul kanunları uygulanarak, nafaka ve velayet hakkı için taraflardan en uygun olanına karar verilir.

Adana Boşanma Avukatı Başvurusu

Adana boşanma avukatı başvuru işlemleri için taraflardan birinin ya da her ikisinin de müvekkil olarak büro üzerinden iletişim kurma hakkı bulunmaktadır. Anlaşmalı boşanma davaları için mal ve mül paylaşımında arabuluculuk yapılarak, evliliğin sonlanması durumunda paylaşımın mahkemeye yansıtılmadan yapılması, boşanma sürecini kısaltacaktır. Velayet, nafaka ve tazminat davaları üzerinden de görüşme için iletişim kurabilirsiniz.